AGB  

 

這首歌在網路初釋 我就被拍攝MV的男主角 Darren Criss 吸引  

想當年我還是單純迷妹的時候 手機塞滿了他的照片

話歸回來 就算是當年還是有份情誼 所以一釋出(的隔天) 馬上點開來搶聽

上波主打 Say Somthing 獲得成功迴響的 A Great Big World 這次推出第二波主打

講述一對分離在兩地的情侶,相思之情 僅能靠萱草解憂  。

 

女生說 等待十分困難 在這一段你不在家的時間 可能偶爾會孤單寂寞覺得冷

男生說 當你想念我的時候 只要想著我已在家門口 不可以劈腿

 

等待另一半的題材常有 看到歌詞讓我第一想起的就是

lilyallen-chinese1

 

 

 

Lily Allen 的 Chinese - 

I don't want anything more
Than to see your face when you open the door
You'll make me beans on toast and a nice cup of tea
And we'll get a Chinese and watch TV

我什麼都不要

只期望開門的瞬間 可以看到我朝思暮想的容顏

你會弄幾片烤土司加上甜豆 配上一杯好喝的茶

然後我們會點分中國餐 窩在家裡看電視

如果你對遠距離戀愛 或短期遠距離戀愛十分有經驗(或正在過度)

這兩首歌會是十分好的良藥

看來自古男女分離在外的相思之情早已不是客套

想想徐淑的答夫秦嘉書 別有一番風味啊

 

不管在同一個國家還是在海外

兩個人只要心意相通 距離永遠不是問題

只要有堅定的感情 什麼困難都可以瓦解

想當初跟在當兵的男朋友 就算一個禮拜可以見一次也是要人命的時候

這首歌對我來說 格外貼切啊 

-

 

"Already Home"

You say love is what you put into it
You say that I'm losing my will
Don't you know that you're all that I think about?
You make up a half of the whole

你說 愛是你唯一等待
你說 我已悄悄改變
可是 難道你不知道 你才是我心之所屬?
你占據了我的全部

You say that it's hard to commit to it
You say that it's hard standing still
Don't you know that I spend all my nights
Counting backwards the days 'til I'm home?

你說 接受事實從來都不簡單
你說 不忘初衷需要勇氣
但是 你不會知道我花了多少夜晚
數著這些日子 直到我回家那天

If only New York wasn't so far away
I promise the city won't get in our way
When you're scared and alone,
Just know that I'm already home

如果紐約不是這麼遠
那我保證無人可以阻隔在我們之間
當你恐懼 孤單
只要想著我已在歸途 已在門前

I say that we're right in the heart of it
A love only we understand
I will bend every light in this city
And make sure they're shining on you

我說 在心門口我倆緊牽著手
這份愛只有你我明白
當城市所有的光線被我悄悄弄彎
他們將全部閃耀在你身上

If only New York wasn't so far away
I promise the city won't get in our way
When you're scared and alone,
Just know that I'm already home

如果紐約不是這麼遠
那我保證無人能阻隔在我們之間
當你害怕 孤單
只要想著我已在歸途 已在門前

When life takes its own course
Sometimes we just don't get to choose
I'd rather be there next to you
Promise you'll wait for me, wait for me
Wait 'til I'm home

當另一堂人生必修課來到
有時我們只能咬牙面對
但我寧願在你身旁
請你答應我
答應我你會等我 等待我 直到我回到家門口

All I have is this feeling inside of me
The only thing I've ever known

這份情感深埋已久
是我唯一熟悉 唯一確定

If only New York wasn't so far away
I promise the city won't get in our way
When you're scared and alone,
Just know that I'm already home

如果紐約不是這麼遠
那我保證無人可以阻隔在你我之間
當你落寞 孤單
只要想著我已在歸途 已在門前

If only New York wasn't so far away
I will be there every step of the way
When you're scared and alone,
Just know that I'm already home
Just know that I'm already home

如果紐約不是這麼遠
那我保證沒有人可以阻隔在我們之間
當你恐懼 孤單
只要想著我已在歸途 已在門前
已在歸途 已在門前

arrow
arrow

    海藻腦袋 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()