10301200_708897852482776_1886146564829446485_n

 

 

 

 

 

 

順便附上Raining Jane 笑的超開心的現場版

 

 

2014.06.09 是不是只有我一個人覺得這首聽起來有點像 Michael Bublé

 

 

一天翻譯兩首歌是非常疲憊的

但一天翻譯兩首Jason Mraz的新歌是令人振奮的

最近馬爺的新歌緊鑼密鼓的釋出

我也跟在後面抓著Youtube不放

這首歌採用的比較第一人稱的口吻敘述 也讓我想到當初的 A Beautiful Mess

可愛簡單 (非常適合拿來當鬧鐘,不過給我拿來當鬧鐘的歌最後都會被我唾棄)

所以我也用了比較不文言的方式來翻譯

如果有踰矩的地方還煩請指教!!!!

希望大家每天都過得開心喔!!(哈哈哈哈)

"It's Gonna Be A Good Day (Hello, You Beautiful Thing)"

Fall out of bed and catch a fading star
Fancy I woke up before my alarm
Rubbed my mind through my eyes
It's the best I can do
Before it's automatic, habit of returning to you

踉蹌的跌出床上 正好趕上墜落的最後一顆星星
愛死這種比鬧鐘更早起的感覺
揉揉疲憊的雙眼 希望可以藉此清醒一點
感覺是還不錯的吧?
在我毫無自覺的又想著你之前

Though I smile when it happens, almost as if it was magic
It means there's a god somewhere and he's laughing
And I shuffle my slipperless toes to the kitchen
Still low to the ground, but high on living

雖然當一切發生時我還在傻笑 這是一個奇蹟吧
這表示某個天神 應該在世界的某個角落嘲笑著我
沒穿拖鞋的腳趾 踩過冰冷的地板走到廚房
生活照舊 但生命如此燦爛

And I know, I know, it's gonna be a good day
Hello, hello, you beautiful thing

我知道 這將會是美麗的一天
你好啊! 你好啊! 你這美麗的小東西

Waking up, I stretch my body and acknowledge some aches
It must be something I did yesterday
Pour a cup of liquid gold, because my engine's still cold
But in a minute everything's gonna change

睜開雙眼 抓抓癢的同時 意識到某種痛楚
我想這跟我昨天做的那件事有關?
倒了杯暖身的金色液體(酒?) 因為我的腦比身體還清醒
再等等吧 美好的一天就要開始

'Cause I know, I know, it's gonna be a good day
Hello, hello, you beautiful thing
Hello, hello, you beautiful thing

我知道 我知道 這將會是美麗的一天
你好啊 你好 你這美麗的小東西
你好啊 你好 美麗的小東西

This is what I've been waiting for
(this is what I've been waiting for)
This is what I've been waiting for
(this is what I've been waiting for)

這就是我最期待的啊


Looking out from a cul-de-sac watching the bend of the Earth
Take the black of the night from the dirt
I can see from the depths of my readjusting eyes
A reflection of yes's and that ever changing sky

柳暗花明又一村 我四處張望著
夜色迷人 來自於宇宙的某一塊星塵
調整著焦距 雙眼依舊不習慣黑暗
全新的人生觀 改變了一成不變的天空

But why do bad dreams linger long after I awake?
I don't need no scenes of violence or pain replayed
And I feel quite foolish sometimes when I pray
But my thoughts are all I got so I try to make 'em brave

為什麼我清醒之後還被惡夢纏身?
既然是可怕且痛苦的場景 那為何還不放過我?
因為害怕而禱告的我 有點想笑
但思緒是我的全部 所以 只能嘗試讓他們更堅強

And I know, I know, it's gonna be a good day
Hello, hello, you beautiful thing
Hello, hello, you beautiful thing

可是我知道 我知道 這將會是美麗的一天
你好啊 你好 你這美麗的小東西
你好啊 你好 美麗的小東西

Oh, this is what I've been waiting for (this is what I've been waiting for)
Oh, this is what I've been waiting for (this is what I've been waiting for)
Oh, this is what I've been waiting for (this is what I've been waiting for)
Oh, this is what I've been waiting for (hello)

噢 我等待這一刻像是等了一輩子
我們不就是在等這個嗎?
噢我已經等了好久
我已經等了好久


And I know, I know, it's gonna be a good day
Hello, hello, you beautiful thing...


而我知道 我知道 這將會是美麗的一天
你好啊 你好 你這美麗的小東西

 

延伸閱讀 

其他來自Jason Mraz 新專輯 Yes! 的歌 :

Love Someone 我如此愛他 Jason Mraz 中文歌詞/ 新專輯Yes!

arrow
arrow

    海藻腦袋 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()