close

little things  

 

這首也是Little Things之後,第二首由Ed Sheeran所寫得歌

很棒很有他的味道

配上他們的聲音也是很棒的組合

Said i’d never leave her cause her hands fit like my tshirt,Tongue tied over three words, cursed.
Running over thoughts that make my feet hurt,
Bodies intertwined with her lips

曾說過我會不離不棄
因為我與她是如此匹配
想表達的不僅是那三字,像咒語
反覆奔馳的思緒令我難以負荷
唇舌交纏著,無法分離


Now she’s feeling so low since she went solo
Hole in the middle of my heart like a polo
And it’s no joke to me
So can we do it all over again

她是這麼的孤單當她決定離去
我心中的小洞就像我的POLO衫
對我來說不再有趣
我們可以再重來嗎?

If you’re pretending from the start like this,
With a tight grip, then my kiss
Can mend your broken heart
I might miss everything you said to me

如果妳只是一直再假裝
那時候妳緊抓住我的衣領,然後給妳我的吻
這些都可以補上妳心中的缺口
那麼我會好過一點


And I can lend you broken parts
That might fit like this
And I will give you all my heart
So we can start it all over again

我可以將破碎的部分借給妳
妳會發現出奇的相襯
然後我會給妳我的全心
也許我們可以重新來過

Can we take the same road two days in the same clothes
And I know just what she’ll say if I make all this pain go
Can we stop this for a minute
You know, I can tell that your heart isn’t in it or with it

我們可以穿著跟兩天前同樣的一件衣服走上同一條小路
我知道妳會說什麼 如果我可以讓這些難受都離去
我們可以稍停會兒嗎
妳知道,其實我很清楚妳心裡到底有沒有我

Tell me with your mind, body and spirit
I can make your tears fall down like the showers that are British
Whether we’re together or apart
We can both remove the masks and admit we regret it from the start

告訴我實話,妳的真心,還有靈魂
我可以讓妳哭,就像洗澡時落下的水珠
無論我們會不會在一起
我們都可卸下面具,然後誠實的坦白其實我們從開始就在後悔

If you’re pretending from the start like this,
With a tight grip, then my kiss
Can mend your broken heart
I might miss everything you said to me

如果妳只是一直再假裝
那時候妳緊抓住我的衣領,然後給妳我的吻
這些都可以補上妳心中的缺口
那麼我會好過一點


And I can lend you broken parts
That might fit like this
And I will give you all my heart
So we can start it all over again

我可以將破碎的部分借給妳
妳會發現出奇的相襯
然後我會給妳我的全心
也許我們可以重新來過


You’ll never know how to make it on your own
And you’ll never show weakness for letting go
I guess you’re still hurt if this is over
But do you really want to be alone?

你從來不擅長處理事情
但妳從不任意流露妳脆弱的那一面
我知道妳還是會難受當我們說好已經結束
但妳真的想一個人孤單?

If you’re pretending from the start like this,
With a tight grip, then my kiss
Can mend your broken heart
I might miss everything you said to me

如果妳只是一直再假裝
那時候妳緊抓住我的衣領,然後給妳我的吻
這些都可以補上妳心中的缺口
那麼我會好過一點


And I can lend you broken parts
That might fit like this
And I will give you all my heart
So we can start it all over again

我可以將破碎的部分借給妳
妳會發現出奇的相襯
然後我會給妳我的全心
也許我們可以重新來過

If you’re pretending from the start like this,
With a tight grip, then my kiss
Can mend your broken heart
I might miss everything you said to me

如果妳只是一直再假裝
那時候妳緊抓住我的衣領,然後給妳我的吻
這些都可以補上妳心中的缺口
那麼我會好過一點


And I can lend you broken parts
That might fit like this
And I will give you all my heart

So we can start it all over again

我可以將破碎的部分借給妳
妳會發現出奇的相襯
然後我會給妳我的全心
也許我們可以重新來過

arrow
arrow

    海藻腦袋 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()