Red  

 

 

 

"The Moment I Knew"

You should've been there,
Should've burst through the door,
With that 'baby I'm right here' smile,
And it would've felt like,
A million little shining stars had just aligned,
And I would've been so happy.

你應該出現的
你應該推開那道門
臉上掛著 " 寶貝我不就出現了嗎 "的笑容
天知道我會有多開心 那感覺像是
千萬顆的星辰在對稱排列著
天知道我會有多開心

Christmas lights glisten,
I've got my eye on the door,
Just waiting for you to walk in,
But the time is ticking,
People ask me how I've been
As I comb back through my memory,
How you said you'd be here,
You said you'd be here.

聖誕節的燈火閃爍著
而我的目光卻只注視著門
等待著你推開門的瞬間 朝我踱步
但時間流逝
不停的有人開口寒暄
在我腦海不停重複著 當你說你會出現的場景
你說你會說出現的

And it was like slow motion,
Standing there in my party dress,
In red lipstick,
With no one to impress,
And they're all laughing,
As I'm looking around the room,
But there's one thing missing,
And that was the moment I knew.

就像那慢動作呈現
穿著我最喜歡的禮服
配上我最喜愛的鮮紅色口紅
可是你卻不在
當我環視著房間,在他們嘻鬧笑著的同時
我發現
它消失了
而那卻是我僅記得的回憶

And the hours pass by,
Now I just wanna be alone,
But your close friends always seem to know
When there's something really wrong,
So they follow me down the hall,
And there in the bathroom,
I try not to fall apart,
And the sinking feeling starts,
As I say hopelessly,
"He said he'd be here."

時間從我身後溜走
我只想獨處
但你的那些好朋友 卻好像知道些什麼事
他們緊跟在我後頭 走向大廳
走向我的房間
我往下墜落 當我開口說著
"他說他會來的.."


And it was like slow motion,
Standing there in my party dress,
In red lipstick,
With no one to impress,
And they're all laughing,
And asking me about you,
But there was one thing missing,
And that was the moment I knew.
就像那慢動作呈現
穿著我最喜歡的禮服
配上我最喜愛的鮮紅色口紅
可是你卻不在
他們正嘻鬧嘲笑著
他們戲鬧著問我
你人在哪?
而他們不知道的是
那是我僅存的回憶


What do you say
When tears are streaming down your face
In front of everyone you know?
And what do you do when the one
Who means the most to you
Is the one who didn't show?

你會怎麼想
當淚珠從妳臉上滑落
在所有熟悉的人面前.
你又會怎麼做
當對你來說最重要的人
沒有出現..

You should've been here.
And I would've been so happy.
And it was like slow motion,
Standing there in my party dress,
In red lipstick,
With no one to impress,
And they're all standing around me singing
"Happy birthday to you",
But there was one thing missing,
And that was the moment I knew.

你應該在這的
我會像個孩子一樣開心
可是這一切就像慢動作呈現
獨自的站在舞會中央
與我的禮服
我的紅色口紅
你卻不在
他們圍繞著我
唱著生日快樂歌
他們不知道的是
某樣我在乎的東西不見了
那是我僅存的回憶


Ooh, I knew.
Ooh,

You called me later,
And said, "I'm sorry, I didn't make it,"
And I said, "I'm sorry too,"
And that was the moment I knew.

你在一切結束後打給我
你說 : 抱歉,我沒趕到
我說 : 我也感到抱歉

那是我僅存的回憶

arrow
arrow

    海藻腦袋 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()